Audi Club Georgia: რა არის და რისი მაქნისია ლამბდა ( λ ) ზონდი? - Audi Club Georgia

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Share რა არის და რისი მაქნისია ლამბდა ( λ ) ზონდი?

#1 User is offline   niika profile Icon

  • Member
  • PipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 479
  • Joined: 01-May 13
  • ქალაქი:Qutaisi
  • Audi:A6
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:წინა
  • ძრავი:2.4
  • ცხენის ძალა:165
  • გამ. წელი:1999
  • ნომერი:CWN-897

Posted 18 November 2013 - 23:47

რა არის ლამბდა ზონდი? ძაან ხშირად მესმის ეს კითხვა და მეც წავიკითხ ლამბდა ზონდის შესახებ რამოდენიმე საკმაოდ ვრცელი ინფორმაცია და ვინც არ იცით დაგეხმარებით განათლებაში :laughing:
Posted Image თუ თქვენმა ავტომობილმა “მოულოდნელად” დაკარგა წევა (тяга), მოუმატა წვას და გამონაბოლქვში გაიზარდა CO (ნახშირჟანგი), სახელოსნოში ალბათ გეტყვიან – “ლამბდა” გაფუჭდაო. შეიძლება ასეც იყოს, მაგრამ ბევრმა ხელოსანმა ნაკლებად იცის რა არის ეს და ეჭვი მაქვს, რომ თქვენ უფრო ნაკლებად.

მაშ ასე:

“მშრომელთა მჩაგვრელი, ბურჟუაზიული სამყარო” ჯიუტად ითხოვს ავტომწარმოებლებმა დაიცვან ეკოლოგიური წესრიგი და დააწესეს, რომ ავტომობილს აუცილებლად უნდა გააჩნდეს “კატალიტიკური ნეიტრალიზატორი” (ჩვენთან “კატალიზატორს” ეძახიან). ეს ასეთი რამეა – ავტომობილის გამონაბოლქვში მავნე ნივთიერებებს ამცირებს. “კატალიზატორი” კარგი რამ არის, მაგრამ მხოლოდ გარკვეულ პირობებში ანუ მაღალი ხარისხის საწვავის პირობებში (საქართველოში ასეთ საწვავს “ეკო” ასხმს). თუ ავტომობილი მუდმივად არ აკონტროლებს ჰაერ-საწვავის ნაზავს, კატალიზატორი ძალიან მალე ფუჭდება. ამიტამაც მას О2-ის (ჟანგბადის) სენსორს – იგივე ლამბდა ზონდს უყენებენ.
Posted Image

ლამბდა ზონდის სისტემის მუშაობის პრინციპი

სენსორის სახელწოდება, ბერძნული სიმბოლო λ (ლამბდა)-დან მოდის. ავტომწარმოებლები ამ სიმბოლოთი აღნიშნავენ ჰაერის სიჭარბის კოეფიციენტს საწვავ ნაზავში.

ნაზავი ოპტიმალურია, როდესაც ჰაერის 14,7 წილზე საწვავის 1 წილი მოდის. λ=1 (წვის კამერაში ჰაერი მეტია ბენზინზე 14,7-ჯერ).

როცა: λ>1 – ნაზავი გაღარიბებულია,

და λ<1 – ნაზავი გამდიდრებულია. საწვავის წილი ნაზავში მეტია და არასაკმარისი ჰაერის გამო არ ხდება სრული წვა.
Posted Image
გრაფიკიდან ნათლად ჩანს, რომ როდესაც λ=1-ს, მიიღება მაქსი მალური სიმლავრე და მინიმალური საწვავის ხარჯვა.
Posted Image
აი თავად ლამბდა ზონდი. კატალიზატორის ეფექტური მუშაობისთვის საჭიროა λ=1±0,01. ესეიგი საჭიროა გამონაბოლქვში ჟანგბადის რაოდენობის ზუსტი კონტროლი. სწორედ ამ საქმითაა დაკავებული იგი.
Posted Image
მისი მუშაობის პრინციპი ემყარება:

ორ ელექტროდს შორის – გარეთა, რომელიც უშუალო შეხებაშია გამონაბოლქვ გაზებთან და შიდა, რომელიც უშუალო შეხებაშია ატმოსფერულ ჰაერთან, მათ სორის წარმოიშობა ელექტრული ძაბვა და გადაეცემა ძრავის მართვის კომპიუტერს, რომელიც შესაბამისად შეცვლის საწვავი ნაავის შემადგენლობას.
Posted Image
ლამბდა ზონდი მაგრდება გამონაბოლქვი გაზების გამომტანი მაგისტრალის (მაყუჩი- “გლუშიტელი”) მილზე.

ამით დავამთავრე ეს თემა თუ რამეში დაგეხმარებათ ეს ინფორმაცია ხო კარგი :rolleyes:
9

#2 User is offline   oto8 profile Icon

  • Advanced Member
  • Icon
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Audi Clubber
  • Posts: 7,357
  • Joined: 29-November 11
  • ქალაქი:თბილისი
  • ნომერი:OOT-088

Posted 18 November 2013 - 23:49

niika

საღოლ !!!!!!!!!!!

++++++
0

#3 User is offline   niika profile Icon

  • Member
  • PipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 479
  • Joined: 01-May 13
  • ქალაქი:Qutaisi
  • Audi:A6
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:წინა
  • ძრავი:2.4
  • ცხენის ძალა:165
  • გამ. წელი:1999
  • ნომერი:CWN-897

Posted 18 November 2013 - 23:52

oto8
მადლობა ოთო :rolleyes:
0

#4 User is offline   apocalips profile Icon

  • Andrew
  • Icon
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Administrators
  • Posts: 4,259
  • Joined: 25-January 10
  • ქალაქი:Google
  • Audi:A4 S-Line
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:Quattro
  • ძრავი:1.8T
  • ცხენის ძალა:170
  • გამ. წელი:2005
  • ნომერი:FIX-111

Posted 19 November 2013 - 01:39

niika
ძალიან კარგად ახსნილი და სასარგებლო თემაა
დიდი მადლობა. :applause: Posted Image
:kluchebi:


თუ რამე გსმენია მა ლამბდის გაჩუმებაზე მოტყუებაზე და ა.შ. მაგასაც თუ შემატებ ...

კაკრას ეგ პრობლემა აქვს ჩემ მანქანას. ღაღაც დიოდებიც ჩამოვიტანე გასაჩუმებლად და იქნებ ინსტრუქციაც გაგვეკეთებინა.
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
ეს ერორები პირდაპირ კავშირშია ხო?


თემა გადამაქვს ტექნოლოგიებში. სათაურიც შევცვალოთ
Posted Image
შეაფასე ფორუმელო, ფორუმელი!
მოგეწონა კომენტარი? Posted Image
არ მოგეწონა! Posted Image
© apocalips
0

#5 User is offline   Koala profile Icon

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 1,603
  • Joined: 26-June 12
  • ქალაქი:თბილისი
  • Audi:A3
  • კოლოფი:Manual
  • წამყვანი:წინა
  • ძრავი:1.6
  • ცხენის ძალა:99
  • გამ. წელი:2000
  • ნომერი:AUD-120

Posted 19 November 2013 - 02:22

apocalips
კი ეგ ერორები ლამბდასია. თუ სწორად მახსოვს, 17522 და P1114 ნიშნავს, რომ საერთოდ მკვდარია ლამბდა ან შეერთებული არ არის. კომპიუტერი წერს, რომ დიდი წინაღობა აქვს და სიგნალი არის წყვეტილი (საერთოდაც არ მოდის მგონი).

niika
კარგი სტატიაა +
0

#6 User is offline   niika profile Icon

  • Member
  • PipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 479
  • Joined: 01-May 13
  • ქალაქი:Qutaisi
  • Audi:A6
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:წინა
  • ძრავი:2.4
  • ცხენის ძალა:165
  • გამ. წელი:1999
  • ნომერი:CWN-897

Posted 19 November 2013 - 13:42

apocalips
Koala
გაიხარეთ ბიჭებო :blush:
0

#7 User is offline   audi-juba profile Icon

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 1,260
  • Joined: 28-May 12
  • ქალაქი:ოზურგეთი
  • Audi:RS4 B5
  • კოლოფი:Manual
  • წამყვანი:Quattro
  • ძრავი:4.2 T
  • ცხენის ძალა:450 HP
  • გამ. წელი:1999
  • ნომერი:RS4 B5

Posted 19 November 2013 - 14:28

+ საღოლ კარგი თემაა ;)
Posted Image
0

#8 User is offline   porxila profile Icon

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 884
  • Joined: 09-June 11
  • ქალაქი:Rustavi
  • Audi:S3
  • Car:audi
  • კოლოფი:Manual
  • წამყვანი:Quattro
  • ძრავი:1.8T
  • ცხენის ძალა:210
  • გამ. წელი:2001
  • ნომერი:???-???

Posted 19 November 2013 - 17:05

apocalips

Quote

კაკრას ეგ პრობლემა აქვს ჩემ მანქანას. ღაღაც დიოდებიც ჩამოვიტანე გასაჩუმებლად და იქნებ ინსტრუქციაც გაგვეკეთებინა.
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
ეს ერორები პირდაპირ კავშირშია ხო?

ზუსტად ჩემი ერორები... მანქანა ნორმალურად დადის? ჩემი მკვდარია და ამას ვაბრალებ... კატალიზატორი რაც ამოვიღე მას მერე მაქვს ეს ერორები
დიოდებით თუ უშველი იქნებ ისტრუქცია დადო
Koala

Quote

კი ეგ ერორები ლამბდასია. თუ სწორად მახსოვს, 17522 და P1114 ნიშნავს, რომ საერთოდ მკვდარია ლამბდა ან შეერთებული არ არის. კომპიუტერი წერს, რომ დიდი წინაღობა აქვს და სიგნალი არის წყვეტილი (საერთოდაც არ მოდის მგონი).

სულ ახალი ლამბდა დავაყენე მაგის გამო და იგივე ერორები დარჩა, როგორც გამარკვიეს კატალიზატორის ამოღების შემდეგ ისეთ (გაუფილტრავ)სმესს ხედავს მეორე ლამბდა, რომ კომპიუტერს ვერ გაუგია რა ხდება და წერს , რომ ლამბდა არ მუშაობს. სინამდვილებში გერმანელებს ვერც კი წარმოედგინათ, რომ საქართველოში კატალიზატორის პრობლემას ამოჭრით მოაგვარებდნენ და მიიღებდნენ უცნაურ სმესს.
როგორც გამარკვიეს გამოსავალია ლამბდას მოტყუება დიოდით (რისი გაკეთება მეც მინდა) ან ეკუდან მეორე ლამბდას გაუქმება, რაც უფრო რთულია

This post has been edited by porxila: 19 November 2013 - 17:07

________________________________
_________/_______________________\
_____[_]_/_________________________\_[_]
________ [\(_)(_)\====OOOO====/(_)(_)/]
________|_________[???-???]_________|
________\__o___________________o__/
_____-___|____|_____ __________|____|
0

#9 User is offline   niika profile Icon

  • Member
  • PipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 479
  • Joined: 01-May 13
  • ქალაქი:Qutaisi
  • Audi:A6
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:წინა
  • ძრავი:2.4
  • ცხენის ძალა:165
  • გამ. წელი:1999
  • ნომერი:CWN-897

Posted 19 November 2013 - 17:08

porxila
რამდენი გადაიხადე ლამბდაში? ან სად შეიძინე და ადვილი საშოვნელია?
0

#10 User is offline   porxila profile Icon

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 884
  • Joined: 09-June 11
  • ქალაქი:Rustavi
  • Audi:S3
  • Car:audi
  • კოლოფი:Manual
  • წამყვანი:Quattro
  • ძრავი:1.8T
  • ცხენის ძალა:210
  • გამ. წელი:2001
  • ნომერი:???-???

Posted 19 November 2013 - 17:28

niika
თუ სწორად მახსოვს ამაზონიდან გამოვწერე და 100 ლარამდე დაჯდა ტრასნპორტირებიანად. ბრენდი არის დენსო.
________________________________
_________/_______________________\
_____[_]_/_________________________\_[_]
________ [\(_)(_)\====OOOO====/(_)(_)/]
________|_________[???-???]_________|
________\__o___________________o__/
_____-___|____|_____ __________|____|
0

#11 User is offline   niika profile Icon

  • Member
  • PipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 479
  • Joined: 01-May 13
  • ქალაქი:Qutaisi
  • Audi:A6
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:წინა
  • ძრავი:2.4
  • ცხენის ძალა:165
  • გამ. წელი:1999
  • ნომერი:CWN-897

Posted 19 November 2013 - 17:55

porxila
ერთ ქუთაისელს აინტერესებდა აქ დაწერა და გავახარებ ამ ინფორმაციით :laughing:
0

#12 User is offline   ანრი ფუტკარაძე profile Icon

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Insert nick to fast reply form
  • Quote selected text to fast reply form
  • Group: Members
  • Posts: 1,781
  • Joined: 25-January 13
  • Audi:A8
  • კოლოფი:TipTronic
  • წამყვანი:Quattro
  • ძრავი:4.2
  • ცხენის ძალა:335
  • გამ. წელი:2004
  • ნომერი:AU-108-DI

Posted 20 November 2013 - 16:46

niika
დიდი მადლობა შემართებისთვის, იმისთვის, რომ პირადად მე ვისწავლე ეს საკითხი.
კარგია.
იმედია კიდე საინტერესო თემების განხილვა იქნება.
Posted Image


0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Free Page Rank Tool
"));