
Audi ავტომატური გადაცემათა კოლოფი
მინდოდა რამოდენიმე სიტყვით დამეწერა აუდის ავტომატურ გადაცემათა კოლოფზე,მის მოხმარების და არასასურველი ექსპლოატაციის წესებზე,რომელსაც ბევრი მძღოლი არ ითვალისწინებს რის შედეგადაც ხდება გაფუჭება და არასასურველი ძვირიანი რემონტი.
აუდებზე ავტომატურ გადაცემათა კოლოფებს აწარმოებს ერთერთი უძლიერესი და საიმედო ფირმა zf რომელის კარობკებიც ყენდება ასევე ისეთ ცნობილ ფირმებზე როგორიცაა– bmw,alfa romeo,Volvo, Jaguar, Land Rover, Maserati, Porsche ,VW .
Zf ფირმის კარობკები გამოირჩევა საიმედოობით და გამძლეობით რასაც მრავალ წლიანი სტაჟი და გამოცდილება ადასტურებს,ასევე ავტომწარმოებლები რომლებიც ირჩევენ ფირმა zf ნაწარმს.
თანამედროვე ავტომატებში მრავალფეროვანია არჩევანი,ისინი განსხვავდებიან როგორც ფუნქციებით და კონსტრუქციით ასევე გადაცემათა რაოდენობით.
გადაცემათა რაოდენობა განსაზღვრავს კარობკის კინემატიკურ დიაპაზონს რაზეც დამოკიდებულია საექსპლოატაციო მონაცემები ,ასევე ბენზინის წვა და სისწრაფე
მრავალი ცდის და დაკვირვების შედეგად დადგენილია რომ ავტომობილი რომელიც აღჭურვილია ავტომატური გადაცემათა კოლოფით,უფრო იაფია მომსახურებაში ვიდრე მექანიკა სწორი ექსპლოატაციის დროს,მას უფრო ენახება ძრავი რომელსაც იცავს ავტომატი დატვირთვისგან და ასევე(ე.წ) ხადავოი.მაგალითი ბევრია,
რამოდენიმე წლის წინ ერთ ერთ ფირმამ გამოსაცდელად ხაზზე გაუშვა ორი ავტომანქანა პირველი მექანიკური გადაცემათა კოლოფით მეორე ავტომატი,12 წლიანი დაკვირვების შედეგად 870000კმ გარბენის შემდეგ დადგინდა რომ ავტომატით აღჭურვილი მანქანა ნაკლებად ფუჭდებოდა დანახარჯმაც შეკეთებაზე ნაკლები შეადგინა,მძღოლიც ბევრად ნაკლებად იღლება ხანგრძლივი სიარულისას,ავტომატმა მექანიკასთან განსხვავებით დაზოგა 13 ცეპლენიის დისკი,4 კარობკის შეკეთება და 1ხელ ძრავის შეკეთება
მაგ ამერიკაში მოსახლეობის 70%ავტომატს ანიჭებს უპირატესობას,იყო შემთხვევაც როცა მანქანის წასართმევად მისულ მძარცველმა პატრონი გადმოაგდო მარა მანქანა ვერ წაიყვანა იმის გამო რო ავტომობილი აღჭურვილი იყო მექანიკური გადაცემათა კოლოფით.
ავტომატური კარობკების +ებია,ეკოლოგიურობა,გამარტივებული მართვა,მოძრაობის უსაფრთხოება,კომფორტული მართვა,ნელი სვლა მაგ პრობკებში აბაროტი ძრავს უჭირავს მაღალი და შესაძლებელია ნელი გადაადგილება გაზის მიუცემლად ძრავი არ ჩაქრება,არ მოითხოვს მძღოლისგან კვალიფიციურ მართვის ცოდნას,
აუდზე ძირითადად 1990დან ყენდება ZF 4HP18 (-FLE,-FLA), ZF 4HP22 (-EH), ZF 4HP24 (-A), ZF 5HP19 (-FL,-FLA, ZF 5HP24 (-A) -, ZF 6HP19 (-A), ZF 6HP26/32 (-A,-X,
გაუმართაობა ავტომატზე
გაუმართაობები ავტომატზე შეიძლება იყოს –ელექტრო ან მექანიკური
ელექტრო გაუმართაობის შემთხვევაში კარობკა არ იშლება.
ავტომატის შემოწმება ყიდვის დროს
უნდა შემოწმდეს გადართვის ხარისხი(არ უნდა ქონდეს უდარები და გაკვრები სიჩქარეს შეცვლის დროს)უნდა შემოწმდეს ზეთი კარობკაში რამოდენიმე წვეთი დავასხათ სუფთა ფურცელზე და ვნახოთ(დეტალების ნაცვეთი თუა ზეთში ან დამწვრის სუნი აქვს ზეთს, სავარაუდოდ კარობკა დიდხანს ვერ იმუშავებს გაცვეთილია და დამწვარია ფრიქციონები,ასევე არ უნდა ქონდეს ზეთს ბუშტულები)ასევე ზეთის დონე,უნდა იყოს ნორმა,მოწმდება სწორ ადგილზე ტემპერატურა კარობკაში 40გრადუსი თბილი,ძრავი დაქოქილია,გადადის სელექტორი Pში.
ზეთი თუ მეტია ან ნაკლებია დასაფიქრებელი და სანახავია რის გამო.კარობკის ვიზუალური დათვარიელებისას გარედან უნდა ინახოს უშვებს თუ არა ზეთს ასევე ინახოს შტეკერები და ელ გაყვანილობა,მექანიკური დაზიანება კარტერზე ,სვარკა ,რასაც შეეძლო გამოეწვია შიდა დაზიანება კარობკის,
დაქოქვის შემდეგ უნდა ვაჭერთ ტორმუზს და გადაგვაქ სელექტორი სხვადასხვა რეჟიმში,პატარა ბიძგები ნორმალურია და უნდა ქონდეს,თუ გადართვისას დიდზე ურტყავს ან აგვიანებს გადართვას(1–1.5წამზე მეტი) მწყობში არაა.
დაძვრის შემდეგ დავაკვირდეთ გადართვის ხარისხს ყველა სიჩქარეში,არ უნდა ქონდეს არანაირი უდარი და ხმაური გადართვის დროს,ასევე შემოწმდეს როგორ მუშაობს დამადაბლებელი სიჩქარე (კიკ დაუნი)
ავტომატის სწორი ექსპლოატაცია
დაქოქვის შემდეგ სასურველია ცოტა შევათბოთ ძრავი და გავახუროთ ასევე კარობკა მითუმეტეს ზამთარში:გვიჭირავს ტორმუზი და გადაგვაქვს სელექტორი ყველა რეჟიმში რამოდენიმე წამიანი შეყოვნებით,აბაროტის აწევის გარეშე.
დაძვრისას საჭიროა დავაწვეთ ტორმუზს მხოლოდ პატარა გაკვრის შემდეგ დავიძრათ.სიარულის დროს დაუშვებელია P ან R რეჟიმში სელექტორის გადაყვანა.ასევე დაუშვებელია N რეჟიმით სიარული ბენზინის ეკონომიის მიზნით.(ფუჭდება კარობკა,ასევე ძრავი კარგავს კავშირს თვლებთან და სიჩქარის გადართვისას შესაძლებელია მანქანის მოცურება)დაუშვებელია ასევე R,Pრეჟიმში სელექტორის გადატანა თუ სულ არაა მანქანა გაჩერებული.
შუქნიშნებზე გაჩერებისას არაა რეკომენდირებული სელექტორის N რეჟიმში გადაყვანა,თუ დიდხანს უწევს ავტომანქანას დგომა მიზანშეწონილია Pში,მოკლე გაჩერებები შუქნიშნებზე მიზანშეწონილიაDრეჟიმით.
ბუქსირება ავტომატიანი მანქანის დაშვებულია მხოლოდ 40კმ მანძილზე მაქსიმუმ 40კმ საათში სიჩქარით თუ გამოუვალი სიტუაციაა ძრავი უნდა იყოს აუცილებლად დაქოქილი ,სელექტორი N რეჟიმში,ჯობია ევაკუატორით რათა არ დავაზიანოთ კარობკა.
თოვლში ან ტალახში ბუქსაობისას მიზანშეწონილია გადავიტანოთ სელექტორიDდან დამადაბლებელ სიჩქარეში 1ან 2,რათა აღარ გადააგდოს ავტომატმა უფრო მაღალ სიჩქარეში რაც არაა მიზანშეწონილი და არასახარბიელოა კარობკისთვის გიდროტრანსფორმატორი შეიძლება გადახურდეს.
ყოველი გაჩერებისას ავტოსადგომზე ან ისე სასურველია ამოიწიოს რუჩნოი ტორმუზი და შემდეგ გადავიტანოთ Pრეჟიმში რაც ათავისუფლებს დატვირთვისგან ავტომატის გამომშვებ ვალს.
არასახარბიელოა ასევე ავტომატით რესკი დაძვრები და ბუქსაობები.
პერევალზე აღმართებზე და სპუსკებზე მიზანშეწონილია სიარული დამადაბლებელი სიჩქარით–1,2,3,4, Dდაღმართზე რთავს მაღალ სიჩქარეში და უწევს მძღოლს ტორმუზით სიარული რაც იწვევს აპორნების და კალოტკების გადახურებას მითუმეტეს პერევალზე ან დიდ დაღმართებზე.
ყურადღება ექცევა ასევე აკომულატორს რადგან დაჯდომის შემთხვევაში შეუძლებელია მიწოლით ან ბუქსირით ავტომანქანის დაქოქვა.
ასევე ძრავის ტემპერატურა ადუღების და გადახურების შემთხვევაში ხურდება ასევე ავტომატიკის ზეთი რაც სავალალოა კარობკისთვის.
რეკომენდირებულია ასევე მოძრაობის დაწყება პირველი 10წუთი ნელი აბაროტით რათა ზეთი კარგად გათბეს კარობკაში.
P-პარკინგი დასაშვებია დაქოქვა და გადატანა პოზიციაში სრული გაჩერების შემდეგ,კარობკაში გამომშვები ვალი ბლოკირებულია გაგორება შეუძლებელია
R–უკან სვლა დაშვებულია გადატანა მხოლოდ სრული გაჩერების შემდეგ.დაქოქვა ამ პოზიციაში შეუძლებელია
D დრაივი ,ძირითადი სიარულის რეჟიმი,დაქოქვა შეუძლებელია
N–შესაძლებელია დაქოქვა,კარობკაში გამომსვლელი ვალი ბლოკირებული არაა მანქანა გორავს.შუქნიშნებზე სელექტორის ეს მდგომარეობა მიზანშეწონილი არაა
3–დამადაბლებელი სიჩქარე,ცვლის სიჩქარეს 1დან 3დე მიზანშეწონილია ქალაქში ან პერევლებზე მოძრაობისას
2–დამადაბლებელი სიჩქარე,ცვლის სიჩქარეს 1დან 2დე მიზანშეწონილია აღმართებზე ასვლისას ან დაღმართზე ნელა დაშვებისას. 3,4,5,სიჩქარე გათიშულია
1–დამადაბლებელი სიჩქარე,მხოლოდ პირველი დანარჩენი გათიშულია,ძრავით მაქსიმალური გაჩერება,
ავტომატურ კარობკაზე არაა მიზანშეწონილი
პრიცეპით სიარული ,ხშირი ბუქსირება,თუ ხშირად უწევს ჯობია დამადაბლებელი 1,2,3,რეჟიმში.
თოვში და ტალახში ხშირი ბუქსაობა,ჯობია გდატანილი იყოს 1,2,3,რეჟიმში სელექტორი
პრობკებში რესკი დაძვრებით სიარული.
ავტომატურ კარობკაში ზეთის შეცვლის რამოდენიმე მეთოდი
1,ჩვეულებრივი მეთოდი–ვასხავთ გამომშვები პრობკიდან.ცუდი ისააქვს რომ ზეთი სულ არ ჩამოდის რაღაც ნაწილი რჩება სრული გაახლებისთვის პროცედურა მეორდება რამოდენიმეჯერ ყოველ 1000კმზე
2.სპეცალური ზეთის ამომწოვი აპარატით ყოფენ წვრილ შლანგს და იწოვენ ზეთს მარა როგორც პირველ მეთოდზე ამაზეც არ ამოდის ზეთი ბოლომდე რჩება გოდროტრანსფორმატორში და გაგრილების რადიატორში
3.ამ მეთოდით ცვლის მხოლოდ მაღალკვალიფიციური სპეციალისტი რომელიც ცოტა ძნელია,იხსნება შლანგი რომელიც მიდის კარობკიდან რადიატორში,ყენდება უფრო გრძელი შლანგი რომელის ბოლოსაც უშვებთ შესაფერის ჭურჭელში,ვქოქავთ ავტომობილს, ავტომატის ნასოსი ღვრის დარჩენილ ზეთს რის შემდეგაც ვაქრობთ ძრავს,ვასხავთ 4ლიტრ სუფთა იაფფასიან ატფს გამოსარეცხად,ვქოქავთ ძრავს ,სისუფთავე ზეთს შეეტყობა მხოლოდ მხოლოდ ბოლო ნახევარ ლიტრაზე მას შემდეგ რაც გამოვა ჭუჭყიანი ზეთი,ძრავს ვაქრობთ დაუყონებლივ,ვაყენებთ თავის შლანგს რომელიც მოვხსენით და ვამაგრებთ როგორც იყო,შემდეგ ვასხავთ კაი ხარისხის ზეთს და ვქოქავთ უკვე 3ლ ჩასხმის შემდეგ,ზეთის დონეს ვაკონტროლებთ შუპიდან ან სასინჯი პრობკიდან საიდანაც ისინჯება ზეთი.ეს მეთოდი სრულყოფილია ირეცხება კარობკაც და გიდროტრანსფორმატორიც.
სტატისტიკა აუდის ავტომატების
- 4нр24 250000 - 300000 км–4სიჩქარიანი
- 5нр19 180000 - 230000 км–5სიჩქარიანი
- 5нр24 150000 - 200000 км–5სიჩქარიანი
- ვარიატორი– 100 000 - 150 000 км
--
- 4нр24 250000 - 300000 км–4სიჩქარიანი ჩემზე ესეთი აყენია
This post has been edited by apocalips: 21 September 2010 - 10:51