ეხლა ავხსნი სურათებით ცოტა მარტივად თუ რა არის კატლიზატორი:
ზოგ ძრავში არის კერამიკის, ზოგში რკინის, რომელშიც გადის ასობით წვრილი სივრცე, სადაც უნდა გაიაროს გამონაბოლქვმა და მის გაწმენდვა უნდა მოხდეს კატალიზატორით.
სურათი 1

სურათი 2

კატალიზატორის დაზიანებებიც არის რამდენიმე ხარისხის:
1. სრული დაშლა
2. შუაზე გადატეხვა
3. რომელიმე მხარის ცვეთა, დნიბა.
1. სრული დაშლა როცა ხდება მაშინ იწყებს ფრუტუნს, თითქოს ჰაერი გამოდის, მაგრამ თან რაღაც უშლის და კატალიზატორის ყუთში იწყებს მოძრაობას.
ამ შემთხვევის დადგენა შეიძლება ისევ ამ ხმიდან გამომდინარე, ან მეორე ვარიანტში ხმა არ აქვს და დგება რაღაცნაირი გოგირდის სუნი.
2. შუაზე გადატეხვის დროს არავითარი ხმა არ ისმის.. როდესაც პედალს დააწვები ოდნავ გუდავსსავით, რადგან ეს ასობით სიცარიელე ერთმანეთს აღარ ემთხვევა, მითუმეტეს ნემსის დიამეტრის სივრცეა და სანამ გამონაბოლქვი კატალიზატორის ყუთს გაავსებს მანამდე გუდავს.. როგორცკი ივსება მაშინ იწყებს გატანას.. ამას ვერანაირად ვერ გაიგებ ხმით და მოსმენით. ეს ტარებით უნდა მიხვე და ან კატალიზატორის გახსნით.
3. ცვეთა ხდება დროთა განმავლობაში.. ან უმეტესად დატვირთვაზე როცა მუშაობს.. რესურსი თანდათან მცირდება. ასევე ხდება დადნიბა, რაც რაღაც რაოდენობადნება ეს ასევე ხელს უშლის გამონაბოლქვის გამავლობას.. ესაც რაღათქმაუნდა ხმით ვერ გაისინჯება... ისევ ტარება უნდა და ან გახსნა.
აი ესე მუშაობს კატალიზატორი და ამ ყველკაფრის დროს შეიძლება გაწითლდეს ტურბინა.. რადგან დაბერილი ცხელი ჰაერი ვერ ახერხებს გასვლას და სიმხურვალის გამოც მატულობს ტემპერატურა და წითლდება..
აუ რა ვიბაზრეეეეე
